Informatii si comenzi:   | 0723615002 | Solicita oferta

Blog

Sistemele antipoluare de la Volkswagen

Sistemele antipoluare de la Volkswagen
  • Postat in data de: 04-07-2017
  • De: StoAuto.ro
  • Nu exista comentarii

Grupul Volkswagen AG (VAG) produce o gama complexa de motorizari Diesel, cu performante deosebite, care intrunesc o serie de conditii antipoluare foarte stricte.

Sistemul antipoluare DPF

Unul dintre elementele de baza ale sistemului antipoluare il reprezinta filtrul de particule diesel DPF (Diesel Particulate Filter). Acesta se comporta ca un filtru in calea tuturor particulelor nocive din gazele de evacuare, acea funingine neagra si densa, precum si a altor gaze poluante. In acest filtru se realizeaza reactii catalitice si de inmagazinare a particulelor careapoi, la intervale regulate, sunt distruse prin arderea lor.

Desi filtrele DPF au fost gandite pentru a avea o eficienta cu totul deosebita, introducerea acestor sisteme la motoarele diesel a provocat numeroase argumentari pro si contra, cu implicatii economice dintre cele mai serioase.

Aspecte Pro DPF

Filtrele DPF si-au demonstrat eficienta, reusind sa retina pana la 85% din particulele nocive de carbon. Acum 10 ani cand au fost introduse in echiparea noilor versiuni Diesel, filtrele DPF au marcat trecerea de la Euro 3 la Euro 4. In general, filtrele de particule au acelasi rol, fiind pozitionate pe traseul de evacuare al masinii. Un DPF actioneaza pentru a reduce dimensiunea particulelor nocive in unele cu dimensiuni mici care pot fi retinute si apoi eliminate printr-o auto-curatare. Procedura are loc in conditiile cresterii temperaturii in galeria de evacuare, dupa un anumit numar de kilometri si este comandata din calculatorul masinii.

Aspecte Contra DPF

Procedura de ”regenerare” a unui DPF, chiar daca se face automat,este considerata ca fiind nociva la randul ei,deoarece nu se poate face in conditiile traficul urban, din cauza turatiei reduse a motorului. Producatorul VW, de exemplu, solicita conducatorului auto sa mearga cu o viteza constanta, la turatie ridicata, ceea ce ar facilita regenerarea DPF. Cum aceste conditii nu pot fi intrunite in traficul urban, rezulta ca este nevoie de o iesire pe o sosea unde masina sa poata fi condusa conform indicatiilor producatorilor DPF.

Fara o regenerare corecta,motorul intra in modul de avarie, puterea este redusa, turatia limitata, iar regenerarea trebuie facutain cadrul unui serviceprintr-o proceduracu un tester de fabrica.

DPF ”aftermarket”, resoftare sau filtru de particule original

Solutiile tip ”aftermarket” ar putea include si ofertele unor firme, mai mult sau mai putin autorizate, de a face o curatare a DPF, dar fara rezultate garantate.O metoda”inventiva” este cea a anularii fizice, prin scoaterea DPF-ului. Evident, lucrurile nu se opresc aici, deoarece apare necesitatea rescrierii softului pentru motor, pentru ca acesta sa accepte lipsa DPF-ului si sa functioneze fara a da semnale constante de avarie. In consecinta, creste consumul de combustibil si apare fumul la acceleratie. Exista și posibilitatea inlocuirii filtrului de particule cu unul second-hand sau cu unul aftermarket, insa problemele pot sa reapara oricand. Sa retinem ca un DPF nou este extrem de scump, intre 800 si 1.500 de euro.

Concluzie

Pentru sanatatea si viitorul nostru, filtrul DPF trebuie sa fie intr-o buna stare de functionare si sa nu prezinte colmatari care pot duce chiar la distrugerea motorului! Pentru a proteja sistemul sunt necesare numai interventii autorizate si numai cu piese originale. In caz contrar, daca filtrul DPF este inlocuit cu unul fabricat de un producator neautorizat, riscam distrugerea motorului si poluarea grava a mediului inconjurator.

Daca aveti un mdel mai vechi, cu probleme ale DPF, se recomanda sa conduceti mai turat, chiar daca consumul va creste usor. Se evita astfel, colmatarea filtrului sau/si reparații scumpe.

Scrie o recenzie

* Campurile marcate cu * sunt obligatorii