Informatii si comenzi:   | 0723615002 | Solicita oferta

Blog

Cutia automată DSG de la VW moft sau confort?

Cutia automată DSG de la VW moft sau confort?
  • Postat in data de: 24-05-2019
  • De: StoAuto.ro
  • Nu exista comentarii

Pe toate site-urile, atunci când este vorba despre VW, se discută şi despre cutia automată DSG. Aceasta este o cutie de viteze cu dublu ambreiaj, similară cu EAT6 de la Citroen şi Peugeot. Este o alternativă optimă pentru cutia de viteze automatică tradiţională.

Diferenţa dintre DSG şi cutia robotizată

Diferenţa principală este confortul, urmat de fluiditate şi eliminarea mişcărilor sacadate. În plus, oferă şoferului posibilitatea de a trece de pe modul automat în mod manual. Trecând cutia pe manual, conducătorul auto poate să schimbe vitezele la manetă sau prin palete, fără pedală de ambreiaj.

DSG este oferit pe majoritatea modelelor de VW. Chiar şi micul VW Polo vine acum echipat cu această cutie, care este opţională. Şoferii pasionaţi de condusul clasic pot opta în continuare pentru cutia manuală.

Cutia DSG are sase sau generatia mai noua şapte trepte de viteză şi generează un consum mult mai mic decât cutiile automate standard, în timp ce confortul este superior. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care această cutie este atât de îndrăgită. DSG poate fi văzut ca echivalentul lui S tronic pe Audi.

Această cutie de viteze a fost inspirată de la cele cu dublu ambreiaj utilizate în competiţiile de maşini din anii 1980. A apărut pe piaţă în 2003, după o lungă colaborare cu companiile americane de maşini. Prima sa versiune avea doar şase trepte de viteză. Cutia de ultimă generaţie şi cea mai optimizată dintre toate datează din 2010.

La fel ca orice cutie cu dublu ambreiaj, DSG este formată, de fapt, din două părţi şi pregăteşte din timp schimbarea treptelor de viteză. În faza de accelerare va avea un comportament diferit decât la viteză relativ constantă sau în scădere. O altă fază de funcţionare este cea de la pornire sau cea din momentul încetinirii. Aceste procese au loc în mod similar pe toate cutiile de viteze cu dublu ambreiaj.

DSG este cea mai răspândită cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj. Volkswagen are un start bun comparativ cu alţi producători şi a propus această cutie de mai bine de 10 ani. În prezent, toate maşinile VW pot fi dotate cu o astfel de cutie, indiferent dacă este vorba despre un sedan mare sau despre o maşină mică de oraş.

Nivelul de fiabilitate este intens dezbătut şi include o mulţime de păreri pozitive şi negative, în funcţie de preferinţele personale şi de experienţele fiecărui utilizator. Pentru o fiabilitate crescuta se recomanda schimbarea uleiului din cutie din 60.000 in 60.000 km.

STOAUTO.ro ofera pachete special pregatite pentru operatia de mentenanata necesare unui schimb ulei cutie automata dsg corect

Cutia DSG este o cutie cu dublu ambreiaj, comparativ cu cutiile simple sau robotizate. Cele două jumătăţi de cutie vor funcţiona împreună pentru a acţiona fiecare ambreiaj atunci când trebuie. În momentul în care maşina se află în treaptă 4, spre exemplu, jumătatea cealaltă pregăteşte deja schimbarea la treapta 5 motiv, pentru care vitezele sunt schimbate la timp şi în mod foarte fin, astfel încât cei din interior să nu simtă nimic.

Comparativ cu cutiile hidraulice, unde ambreiajul este supus unui stres mecanic semnificativ şi necesită schimbarea din când în când, cutia DSG elimina aceste probleme.

Distrugerea cutiilor DSG este foarte rar întâlnită, însă sunt şi unele modele la care au existat probleme. Problemele apar, de obicei, din cauza uzurii premature a ambreiajului, de unde rezultă funcţionarea defectuoasă a cutiei. În cazul acesta, programarea la service va rezolva problema.

O altă problemă semnalată de utilizatori este faptul că această cutie schimbă vitezele într-un mod mai moale, însă menţine cuplaje mai lungi. Ambreiajul din cutie se va uza prematur, însă cutia nu se va strica. O cutie de viteze mecanică implică, de asemenea, uzura ambreiajului şi, uneori, această problemă poate apărea mai repede, în special atunci când conduci foarte mult în oraş.

La cutiile DSG nu există alte motive de îngrijorare. Primele modele au avut unele probleme la început, pentru că aşa se întâmplă de obicei cu un produs nou. DSG poate echipa cu uşurinţă şi motoarele mici, însă este pusă pe toate tipurile de motoare de la VW, atunci când utilizatorii îşi exprimă această opţiune.

Pentru începători sau pentru persoanele care vor să scape de grija schimbatului de viteze în trafic, o cutie automată este cea mai bună soluţie. Cu ajutorul ei, motorul nu se va mai opri la fiecare semafor, stresul nu va genera oprirea motorului şi şoferul se poate concentra la trafic şi la traseul pe care trebuie să îl parcurgă.

Scrie o recenzie

* Campurile marcate cu * sunt obligatorii