Informatii si comenzi:   | 0723615002 | Solicita oferta

Blog

Cum se schimba uleiul cutiei de viteze dsg si cum se inlocuieste filtrul de ulei

Cum se schimba uleiul cutiei de viteze dsg si cum se inlocuieste filtrul de ulei
  • Postat in data de: 21-09-2017
  • De: StoAuto.ro
  • 6 comentarii

Nota:
Urmatoarele instructiuni trebuiesc respectate pana la terminarea schimbarii uleiului de angrenaj. Recomandam schimbarea uleiului cutiilor de viteze DSG numai in service-uri.

Recomandam achizitia unui set complet pentru operatiunea schimb ulei cutie dsg care contine cantitatea potrivita de ulei, filtru si oring de etansare

Demontarea si instalarea filtrului de ulei dsg


- Scoateti capacul motorului
- Scoateti filtrul de aer
- Ridicati vehiculul pe elevator
- Demontati scutul motor
- Pozitionati tava de colectare ulei sub cutia de viteze.
- Coborati vehiculul.


- Desurubati carcasa filtrului de ulei -1- de la cutia de viteze.
- Inainte de indepartare, filtrul de ulei trebuie sa fie usor inclinat, pentru ca uleiul sa poata curge din filtrul de ulei inapoi in cutia de viteze.
Nota
Inlocuiti intotdeauna inelul de etansare -2
- Scoateti filtrul -3-.
- Inmuiati inelul de etansare 2 cu ulei de transmisie. Prin aceasta lubrifiere evitati neplacerea de a se sparge capacul la urmatoarea desfacere. Umeziti inelul de etansare O care intra in gulerul de admisie al noului filtru de ulei cu ulei de transmisie.
- Introduceti noul filtru de ulei in gulerul de admisie - rotiti-l in jos si strangeti carcasa filtrului cu o cheie dinamometrica la cuplul potrivit
- Instalati filtrul de aer


Inlocuirea uleiului de transmisie dsg si verificarea nivelului
 

AVERTIZARE
! Purtati ochelari de protectie.! Purtati manusi de protectie.

- Ridicati vehiculul pe un elevator

- Scoateti placa de protectie -A- din partea inferioara a cutiei de viteze; daca este cazul, tava de colectare sa fie sub cutia de viteze.


  Cutiile de viteze instalate incepand cu data de 2005 au doar un surub de verificare -B-.uleiul putand fi golit si verificat numai prin acest surub.

- Desurubati surubul prin rotire amplasat foarte aproape de tamponul antibalans. Un tub de preaplin din plastic cu o mufa hexagonala de 8 mm si stransa la cuplu de strangere de 3 Nm este amplasat in spatele acestui surub. Lungimea tubului de preaplin determina nivelul uleiului din cutia de viteze,

- Scoateti tubul de preaplin. Aproximativ 5,0 litri de ulei se vor scurge. Recomandam ca tava de scurgere sa ramane sub cutia de viteze.


- Insurubati tubul de preaplin si strangeti la cuplul de strangere
Pentru completare, folositi adaptorul pentru umplerea cu ulei, de exemplu - VAS 6262A. Agitati bidonul de ulei inainte de a-l deschide.


ATENTIE! Furtunul de umplere si adaptorul VAS 6262A trebuie sa fie curate, iar uleiul cutiei de viteze sa nu fie amestecat cu alte uleiuri!

- Insurubati adaptorul pentru operatia de umplere cu ulei - VAS 6262/2 - A - cu mana, in orificiul surubului de verificare.
La schimbarea flaconului, supapa de inchidere poate fi inchisa sau adaptorul pentru umplerea uleiului  VAS 6262A- poate fi tinut mai sus decat cutia de viteze.
- Se toarna 5,5 litri de ulei de transmisie pentru cutia de viteze dubla cu ajutorul adaptorului pentru umplerea cu ulei. Codul uleiului dsg este G052182A2

Porniti motorul
- Cititi temperatura uleiului de transmisie cu ajutorul unui tester de diagnosticare VAG. Aceasta trebuie sa ajunga in jurul temperaturii de 35 ° C pana la 45 ° C


- Apasati pedala de frana si impingeti maneta selectorului pentru aproximativ 3 secunde in toate pozitiile. Apoi apasati din nou maneta selectorului de viteze in pozitia »P«.
Nu opriti motorul!
 
AVERTIZARE
* Cand lucrati in apropierea radiatorului, pastrati intotdeauna distanta fata de ventilator - risc de ranire! Ventilatorul poate porni automat.
* Separati cuplajul rapid de la adaptor pentru umplerea cu ulei atunci cand motorul functioneaza.
* Evacuati excesul de ulei din cutia de viteze.
 Nota
* O cantitate mica de ulei curge prin tubul de preaplin la fiecare 30 de secunde, independent de nivelul uleiului; (cauza este reprezentata de impulsuri ale uleiului, care racesc cuplajul). Aceasta cantitate mica de ulei nu este un criteriu pentru determinarea nivelului corect al uleiului si, prin urmare, nu trebuie sa fie luata in considerare la evaluare.
* Uleiul golit din cutia de viteze nu mai trebuie folosit pentru completarea respectivei cutii de viteze. Aruncati uleiul drenat corespunzator

- De indata ce uleiul a fost golit (incepe sa picure), desurubati adaptorul pentru umplerea uleiului si insurubati un nou surub de verificare -B-.
Cuplu de strangere: 45 Nm
- Opriti motorul.
Astfel, schimbarea uleiului de transmisie DSG si a filtrului de ulei este finalizata.
Nivelul uleiului din cutia de viteze este corect.
- Montati scutul de motor. 

 

Cineva mi-a spus ca dupa schimbarea uleiului la cutia de viteze DSG trebuie resetat calculatorul . Este adevarat sau nu ? Multumesc ! @@@@@ Nu exista functie de restare a intervalului de servi-ce pentru cutiile dsg

O intrebare va rog; cind se schimba filtrul hidraulic din interiorul cutiei DSG. Multumesc! @@@@@ Nu se schimba acel filtru

Cand se face treaba cu treptele de viteze se apasa pedala de frana si se tine apasata cand se trece prin toate treptele de viteza sau se apasa pedala de frana la fiecare schimbare de treapta de la P la R la. N la D si S aceasta nelamurire o am va multumes

Când se face schimbul de ulei in cutia dsg trebuie cumva resetată sau ?

Va salut am un vw touran cutie dsg 7 intrebarea mea este ,la cati km se schimba uleiul la cutie mentionez acum are 135 mi km cei de vw spun ca nu se schimba.Va multumesc.

Buna,am o problema la un touran din 2006 cu cutia dsg6

Scrie o recenzie

* Campurile marcate cu * sunt obligatorii